Czym jest wizytówka Google?

Wizytówka Google – Co to? W dużym skrócie wizytówki Google Moja Firma to profile firm widoczne w wyszukiwarce Google. Po wpisaniu nazwy firmy w wyszukiwarkę użytkownikowi wyświetli konto Google Moja Firma, którego zawartość można dostosować do interesujących go upodobań. W większości przypadków tego typu profile dostarczają odbiorcom zbiór podstawowych informacje – dane kontaktowe, godziny otwarcia, opinie innych klientów, krótki szczegółowy opis firmy lub. Dodatkowo istnieje możliwość wyznaczenia trasy dojazdowej do siedziby firmy.

Wizytówka Google Moja Firma jest wyświetlana bezpośrednio pod paskiem wyszukiwania, w widżecie Mapy Google lub po prawej stronie paska wyników wyszukiwania, gdzie możesz zobaczyć miniatury (zdjęcia), mapy, nazwy firm i inne. Wygląd takowej wizytówki można zauważyć na zdjęciu poniżej.

Wizytówka Google - Co to?  Wygląd wizytówki
Wygląd przykładowej wizytówki Google.

Wizytówka Google Moja Firma – Możliwości

Dla wielu użytkowników Internetu temat wizytówki Google kończy się w momencie znalezienia interesującej go firmy na mapach Google w celu wyznaczenia trasy do siedziby. Pewnie nie wielu z Was zastanawiało się jak wygląda cały proces powstawania takiego profilu oraz jakie możliwości daje odpowiednie go uzupełnienie oraz późniejsza optymalizacja. Do najważniejszych elementów dostarczonych przez narzędzie od Googla należy między innymi:

  • Firmowe dane NAP
  • Godziny otwarcia firmy
  • Katalogowanie oferty
  • Szczegółowy opis firmy
  • Publikacja zdjęć i postów
  • Gromadzenie opinii
  • Prowadzenie rozmów przez czat
Wizytówka Google - Co to? Dodawanie Produktu
Wizytówka Google Moja Firma – Produkty
Wizytówka Google - Co to?  Opinie klientów.
Wizytówka Google Moja Firma – Opinie

Dlaczego warto skorzystać z możliwości Wizytówki Google?

  • Wizytówka Google pozwala budować wiarygodność firmy.
  • Jest to najtańsza forma NAP w sieci.
  • Możliwość umieszczenia lokalizacji firmy na mapach Google.
  • Pozycja w organicznych wynikach Google.
  • Wizytówka Google Moja Firma pozwala na zbieranie i reagowanie na opinie klientów.
  • Umieszczanie ważnych informacji typu : Godziny i dni otwarcia firmy.

Założenie profilu Google Moja Firma jest darmowe.

Kilka cennych statystyk.

Aby poprzeć wszystkie wyżej wymienione tezy, warto poprzeć to wszystko statystykami w roku 2021/2022 które wprost pokazują możliwości wizytówki Google i jej wpływu na pozycję wyszukiwania informacji odnośnie firmy.

  • 93% konsumentów szuka firmy w Mapach Google
  • 91% klientów sugeruje się wystawionymi opiniami na temat danej firmy
  • 60% profili Google Moja Firma uzyskuje minimum 100 wyświetleń miesięcznie
  • 90% osób klika w pierwsze linki wyszukiwania w Google
  • 70% kliknięć w wyszukiwarce należy do darmowego ruchu, a zaledwie 30% to płatne reklamy ADS

Czy warto zlecić obsługę wizytówki profesjonalistom?

Wiele osób może się zastanawiać nad decyzją odnośnie prowadzenia profili Google. Niektórzy mają dylemat, robić to samemu czy zlecić to fachowcom. Nigdy nie znajdziemy złotego środka w tego typu dyskusjach. Co prawda, tak jak napisałem wyżej, założenie profilu w Google Moja Firma jest zupełnie darmowe, dlatego aby przynosiło pożądane efekty, należy w odpowiedni sposób uzupełnić profil a następnie regularnie go pielęgnować. Poniżej przedstawię kilka powodów dla których warto zaufać specjalistom.

  1. Oszczędność cennego czasu w firmie
  2. Specjalistyczne narzędzia
  3. Niezbędna, codziennie poszerzana wiedza
  4. Możliwość zawarcia kontaktów z innymi firmami
  5. Satysfakcjonujące szybkie wyniki
  6. Dodatkowe bonusy dla firm

Jeżeli chciałbyś skorzystać z darmowej konsultacji lub z mojej pomocy odnośnie optymalizacji i prowadzenia Twojego firmowego profilu Google, zapoznaj się z moją ofertą lub skontaktuj się ze mną w sposób telefoniczny lub mailowy.